• تماس با ما: 09381640366
  • پست الکترونیکی: info@vejinmarket.com
  • ساعات کاری: شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 17
وجین مارکت
cart
 x 

لیست سفارش خالی

جدیدترین اخبار

آخرین ماشین آلات دست دوم


ارزآوری ۴۷ میلیون دلاری صادرات انجیر ایران

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در سال گذشته، حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن انجیر با ارزش تقریبی ۴۷ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی مقدم، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی میزان تولید انجیر در کشور، بیش از ۱۰۴ هزارتن است که این میزان محصول از سطحی بالغ بر ۵۹ هزار هکتار برداشت می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته، حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن انجیر با ارزش تقریبی ۴۷ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

جلیلی مقدم با شاره به این که  توجه به سلایق و درخواست‌ بازارهای هدف در میوه انجیر در توسعه صادرات و حفط بازار، بسیار موثر است، تصریح کرد: اگر صادرکنندگان، شناخته‌شده باشند؛ دانش محصول و بازار را توأمان داشته باشند، نوع بسته‌بندی، کیفیت و نحوه صادرات مشخص باشد، شاهد توسعه صادرات خواهیم بود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری  با اشاره به اینکه از ۵۹ هزار هکتار سطح باغات انجیر، حدود ۴۰ هزار تن آن، مربوط به انجیر دیم است، بیان کرد: استان فارس مهم‌ترین استان تولیدکننده انجیر خشک محسوب می‌شود و تأمین‌کننده اصلی انجیر صادراتی کشور است.

جلیلی ‌مقدم تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت افزایش کیفیت و تولید مطابق استانداردهای بین‌المللی، موجب توسعه صادرات این محصول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید، اصلاح و نوسازی باغات انجیر است، یادآور شد: اصلاح و نوسازی باغات، برافزایش کمیت و کیفیت محصول مؤثر خواهد بود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی برای تولید محصول باکیفیت، به‌منظور توسعه صادرات، شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی پیش رو،  تدوین یک برنامه برای توسعه صادرات نیز ضروری است.

وی یادآور شد: در سال گذشته، علاوه بر برنامه‌ریزی در جهت بهبود کیفی محصول و ترویج عملیات به‌باغی، اصلاح نرخ تعرفه پایه صادراتی از دیگر مواردی بود که بنا به درخواست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و انجمن انجیر، با پیگیری‌های دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری انجام شد.

Read more...

گیاهان دارویی قابلیت جایگزینی نفت در صادرات را دارد

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع گیاهان دارویی؛ فرصت‌ها و چالش و با حضور دکتر حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی به روی آنتن رفت.

زینلی با بیان اینکه بر اساس توجهاتی که مقام معظم رهبری دارند، در چند سال اخیر سند ملی گیاهان دارویی تدوین شده است، گفت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی افزایشی بوده است و در این زمینه گام‌های افزایشی برداشته است به گونه‌ای که صنعت زیر کشت گیاهان دارویی را به ۲۱۳ هزار هکتار رسانده‌ایم و امیدوار هستیم در سال جهش تولید به ۲۵۰ هزار هکتار برسانیم.

وی با اشاره به این مسئله که افزایش سطح تولید گیاهان دارویی به معنی افزایش سطح تولید است، افزود: با افزایش تولیدات گیاهان دارویی در چند سال گذشته، شاهد افزایش توجهات نیز بوده‌ایم. این شرایط سبب شده است ۱۰ گیاه دارویی که بومی ایران هستند، در رسته وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته‌اند و با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، امید داریم این گیاهان رتبه یک جهانی را به خود اختصاص دهند.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از ارز آوری بالای گیاهان دارویی خبر داد و اظهار کرد: در کشور حدود دو هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی شناسایی شده‌اند که هزار و ۷۲۸ مورد از آن‌ها انحصاری ایران هستند و این نشان می‌دهد می‌توانیم برای تولید و صادرات بیشتر آن‌ها سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: اگر سرمایه گذاری‌ها در حوزه گیاهان دارویی بر اساس زنجیره ارزش و کشاورزی مبتنی برقرارداد باشند تا یک سیستم پایدار برای آن تعریف کنیم، می‌توانند مانند زعفران ارزش اقتصادی بالایی داشته باشند. البته به آنچه از زعفران انتظار داریم دست نیافته‌ایم و تنها پنج درصد از سهم زعفران را نصیب کشور می‌کنیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه رتبه اول سطح زیر کشت را در برخی از گیاهان دارویی در اختیار داریم، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی هدفمند می‌توانیم ارزش آفرینی کنیم و در حقیقت مزیت‌های اقتصادی قابل توجهی را در حوزه گیاهان دارویی می‌توان ایجاد کرد به گونه‌ای که گیاهان دارویی قابلیت این را دارند که جایگزین نفت در صادرات شوند.

Read more...

پایداری کشاورزی در گرو توسعه زنجیره های عرضه

 مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:توسعه زنجیره های عرضه و کشاورزی قراردادی، علاوه بر ثبات مالی وپایداری اقتصادی می تواند پایداری محیطی و توسعه پایدار بخش کشاورزی را داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد خالدی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی در برنامه گفتگوی اقتصادی رادیو گفتگو با موضوع پایداری بخش کشاورزی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره های عرضه و کشاورزی قراردادی از اولویت های اصلی وزیر جهاد کشاورزی است و در برنامه پیشنهادی ایشان به محلس نیز مورد تاکید بوده است، پایداری بخش کشاورزی را از منظر توسعه و تکمیل زنجیره های عرضه مورد بررسی قرار داد.
وی افزود: توسعه زنجیره های عرضه و کشاورزی قراردادی می تواند از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و محیطی منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.
خالدی تصریح کرد: ابعاد پایداری اقتصادی فی نفسه در ذات توسعه زنجیره ها وجود دارد و به شکل های مختلف از جمله شراکت همه حلقه های زنجیره شامل تامین کنندگان نهاده ها، کشاورزان، فراوری کنندگان، لجستیک و حمل و نقل، عمده فروشان و خرده فروشان و صادرکنندگان در منافع و هزینه ها، و همچنین مدیریت ریسک و مخاطرت، کیفیت محصول و ثبات مالی در طول زنجیره نشان داده می شود.
خالدی گفت: نتیجه این پایداری به صورت کاهش حاشیه بازار (قیمت بالاتر برای تولیدکننده و قیمت پایین تر برای مصرف کننده)، جلوگیری از نوسانات قیمت، انتقال و انتشار تکنولوژی و دانش، افزایش بهره وری و بهبود کیفیت و کمیت برای تولیدکنندگان کشاورزی انعکاس داده می شود؛ که نتیجه نهایی آن منفعت همه فعالین زنجیره عرضه کشاورزی است.
مدیر کل امور اقتصادی، ادامه داد: جنبه اجتماعی توسعه زنجیره ارزش و کشاورزی قراردادی به شکل توسعه آموزش و توسعه، ارتقای اقتصاد محلی و روستایی، ارتقای بهداشت و سلامت و شرایط کاری کشاورزان و حتی در شرایط پیشرفته توجه به رفاه حیوانات دیده ...

Read more...

افزایش ۴ درصدی برداشت گندم نسبت به سال گذشته

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۳ میلیون و ۵۲۹ هزارتن گندم خریداری شده که ۴ درصد از سال گذشته بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ساسان والی زاده در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در بخش ویژه «باسخنگویان» با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد «البرز زارعی» که در راه اطفاء حریق جنگل های گچساران جان خود را فدا کرد، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در پیام خود از زنده یاد زارعی که به صورت داوطلبانه و به عنوان نیروی مردمی در این عرصه حضور داشت، به نیکی یاد کرد زیرا البرز زارعی نشان داد همچنان عشق و ایثار عیار اصلی جوانان انقلابی است.

٭ وقوع ۸۰۰ آتش سوزی در کشور

وی با اشاره به آتش سوزی های اخیر ادامه داد: بخشی از جنگل های کشور در آتش سوزی های یک ماه گذشته آسیب دید، هر چند بخش عمده آسیب ها شامل تنه درختان نمی شد و گیاهان بوته ای و پایه درختان بیشتر درگیر آتش سوزی شدند. از قریب به ۸۰۰ آتش سوزی که از ابتدای امسال در کشور با آن مواجه شدیم، همگی اطفاء شدند و تنها پنج الی شش مورد دچار مشکل شدیم که دلیل اصلی آن صعب العبور بودن مناطق بوده است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای جبران مشکلات ناشی از آتش سوزی ها و همچنین هدف گذاری در راستای جهش تولید، سازمان جنگل ها برنامه هایی را اعلام کرده که از آن جمله می توان به توسعه گیاهان دارویی در سطح ۵۰ هزار هکتار از مراتع کشور است و این مهم قرار است تا انتهای سال انجام شود که یک حرکت بی نظیر در این حوزه محسوب می شود.

وی با اشاره به آسیب هایی که از ناحیه قطع و قاچاق درختان برای کشور به وجود می آید، عنوان کرد: امسال در سطح ۹ میلیون هکتار، شاهد توسعه زراعت چوب خواهیم بود و توسعه ۳۰ هزار هکتاری زراعت چوب با متوسط برداشت یک میلیون متر مکعب هدف گذاری شده است تا در سال جاری محقق شود.

والی زاده به کشت گندم اشاره کرد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون سه میلیون و ۵۲۹ هزار تن گندم خریداری شده است که چهار درصد از سال گذشته بیشتر است و این نشان از وضعیت مناسب کشت گندم و خریداری مناسبت آن‌ها دارد.

 وی همچنین از کیفیت بالای گندم ها برای پخت نان گفت و اظهار کرد: شش هزار و ۲۱۶ نمونه گندم در نقاط مختلف کشور، در مرکز پژوهش های غلات بررسی شده‌اند و مشخص شده میزان پروتئین گندم های امسال ۱۲,۳ است؛ این میزان پروتئین در حدود استاندارد قرار دارد و برای پخت نان مناسب خواهد بود.

٭ گرانی نان در برنامه دولت نیست

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه گرانی نان در برنامه دولت نیست، ابراز کرد: وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری خود اعلام کرد دولت سیاستی برای گران کردن نان ندارد.

والی زاده از توسعه شهرک های کشاورزی گفت و بیان کرد: ابتدای سال ۹۵ شهرک های کشاورزی پنج هزار و ۱۲۵ هکتار بودند اما در حال حاضر به ۴۰ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است. در این شهرک ها همچنین صنایع تبدیلی نیز مورد توجه قرار دارند و تسهیلات نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اشاره کرد: شهرک های کشاورزی با شکل گیری خود، زنجیره های کشاورزی همچون صنایع تبدیلی را با خود همراه می کند و تحقق آن در قالب تولید، توسعه و حمایت از این بخش خواهد بود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره توسعه روستایی نیز گفت: این موضوع چند وجهی است و بخشی از آن به سازمان امور عشایری مربوط است، یک بخش دیگر مربوط به حمایت از الگوی کشت است تا روستاییان بتوانند بیشترین بهره وری را متناسب با بافت و زیست بوم خود داشته باشند. بحث کشت قراردادی، آموزش هایی که در قالب طرح یاوران تولید ارائه می شود و طی آن اعضای هیات های علمی وارد عرصه های تولید خواهند شد؛ همه اینها زنجیره ای را تشکیل می دهد که روستاهایی سرسبز و بانشاط و کشاورزانی بهره مند از سود بالا داشته باشیم نه این که سود تلاش آنان به جیب دلالان برود.

Read more...

فروش تخصصی انواع ماشین آلات کشاورزی

هدف از این سایت اینست که دستگاه های برترین تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات کشاورزی کشور نظیر انواع تراکتور، کمباین، تیلر، گاوآهن، دیسک، چیزل، دستگاههای کاشت، نشاکار، سمپاش، کوپاش، بیلر، بوجاری، ابزار باغبانی و ... در دسته بندی های مجزا در معرض دید و انتخاب کشاورز قرار گرفته تا با خرید آنلاین و یا خرید اینترنتی با قیمت مصوب کارخانه و یا واردکننده، مستقیم به دست بهره¬بردار برسد و نیز کشاورزان سخت کوش بدون اتلاف زمان بخصوص در فصل کاریشان بتوانند به راحتی ضمن مقایسه دستگاه ها، بهترین را انتخاب کرده و خریداری نمایند.

 

جدیدترین اخبار

مشاهده لیست اخبار

ساعات کاری

شنبه - چهارشنبه
9:00 الی 17:00
پنج شنبه
تعطیل
جمعه
تعطیل

در روزهای تعطیل سفارشات به صورت آفلاین ثبت خواهد شد

عضویت در خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار و دریافت جدیدترین ماشین آلات با بهترین کارایی در خبرنامه سایت عضو شوید .

سیاست حفظ حریم خصوصی